Och det finns hopp

Det finns ingen som har sårat mig som du har. Aldrig. Och jag hoppas ingen någonsin kommer göra det igen. Men så säger de också att den första kärleken är den svåraste att komma över. Och vårt förhållande var inte bra för någon av oss på slutet. Men jag ville hålla fast med ett hårt grepp, vägrade släppa taget, jag bad och bröt ner mig själv och min stolthet varje gång jag satt framför dig med tårfyllda ögon. Bad dig stanna, och ge oss en andra chans, bara för att försöka. Men du gjorde aldrig det. Du tittade på mig med ögon så fyllda av skuldkänslor och medlidande, att det i efterhand inte skulle förvånat mig om du stannat även fast du inte borde. Du var kall och hjärtlös, men det är kanske så man måste vara när man lämnar någon?

När du lämnade mig visste jag inte vad jag skulle göra av mig själv. Jag var trasig, utan hopp, sårad, kall, rädd, deprimerad...allt jag ville var att du skulle komma tillbaka till mig. Jag spenderade mina dagar med att bara sitta på sängen, med tankarna flödande i mitt sinne som motorvägen i semestertider. Jag bara grät och grät och grät. Och precis när tiden hade passerat och jag äntligen började må lite bättre, var det något som påminde om dig, om oss, som gjorde att jag bara ville smsa dig, prata med dig, och jag grät lite till. Sedan började jag gå vidare igen. Och sedan blev jag sårad och fick börja om igen. Jag var patetisk, jag är den första att erkänna det. Men ett brustet hjärta kan få dig att gråta över de mest banala saker och kan få dig att göra saker som är otänkbara. Det gör dig galen. Den mesta tiden, kändes jag bara trasig. Endast så kan jag beskriva det. Jag ville ge upp mitt liv, för utan dig fanns inget liv, jag ville ge upp mitt hjärta, ge upp hoppet om att någonsin känna något för någon annan. Jag ville vara hjärtlös. Jag var en zombie. Jag kände faktiskt ingenting alls. Du hade gått vidare med ditt liv. Du var en främling. Du verkade lycklig utan mig. För mig stannade tiden av.

Det har nu gått fem månader sedan du lämnade mig. Jag har äntligen börjat få mod till att gå vidare. Mitt hjärta har äntligen tröttnat på att slå i hopp om att du kommer tillbaka. Mitt sinne är äntligen trött på att uppreppa minnena och jaga mig i mina drömmar. Mina fingrar har tröttnat på att slå ditt nummer, men aldrig ringa. Mina läppar har tröttnat på att kräva dina. Jag kommer dit. Sakta men säkert, tiden kryper, men den kryper numera framåt.

Och nu, nu finns han. Jag har precis träffat honom. Han är pojken som ger mig hopp. Han är snäll, söt och rolig, han är allt jag letar efter i en kille. Mitt hjärta känns faktiskt glatt igen och han får mig att le. Jag är inte kär i honom, inte än. Jag vet inte vad framtiden håller för oss. Jag vet inte om vi kommer att fortsätta prata och ses. Jag vet inte om vi kommer att sluta tillsammans i framtiden eller om det bara är en förälskelse. Jag har verkligen ingen aning. Men det här vet jag. Du är inte i mitt sinne i närheten lika mycket som förut. Jag får inte den där tomma känslan när jag tänker på dig. Jag saknar dig inte hela tiden. De sorgliga platser som påminner mig om dig, börjar sakta blir bara platser. Dina brister står ut mer än dina goda egenskaper. Och jag känner. Jag känner igen. Jag känner att kanske, bara kanske skulle jag kunna älska någon lika mycket som dig. Jag är inte rädd för att leva längre, jag är inte alltför rädd för kärleken.

Den nya pojken, jag vet inte vad som händer mellan oss. Jag behöver inte veta just nu, för bara det faktum att jag känner igen är så vackert för mig. Jag behöver inte någonsorts utarbetad kärlekshistoria för att rädda mig, jag behöver bara hopp.

Och den pojken, han är hopp.















Åsikter
Postat av: Beffa

Hopp är bra. Är glad för dig vännen!!

Tror vi kommer hem på söndag! :D förhoppningsvis..de håller på att försöka få oss köra en order till men de lovade ju att om vi blev klar med den ordern de ville på lördag skulle vi slippa söndag. suck. man ska aldrig köra föör bra, då vill de bara ha mer:(

2011-07-15 @ 17:16:16
Postat av: cilla

Älskar dig gumman o jag hoppas...hoppas på en massa saker för dig. Jag tror du är lycklig idag och jag tror allt kommer bli bra. Den allra första och största kärleken är alltid den svåraste att ta sig förbi, men du är stark och vi står på sidan om o hejar på allihopa som du bara vet.

älskar dig..puss o kram

2011-07-17 @ 02:42:02
URL: http://cillirill.blogg.se/cillnius
Postat av: Mostermamma sa

Älskar dig Fia

2011-07-17 @ 18:36:02

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0