Så älskade jag

Inte en endaste dag förfluter utan att jag tänker på honom. Hjärtat stannar fortfarande varje gång jag hör hans namn, ser saker som är knutna till honom, ser bilder eller känner hans dofter.

Det gör ont, så otroligt ont att inte ha sett honom, mitt livs kärlek, i ögonen sedan dagen han lämnade mig. Han är den människa som gjort större intryck och avtryck i mig än någon jag tidigare eller senare i mitt liv mött. Och det känns som att jag ska gå av, mitt itu, för jag har förstått att jag aldrig erbjöd honom hela mig. Hur skulle jag kunna erbjuda en annan människa hela mig, när jag inte ens funnits där för mig själv?! Jag var ett tomt skal som fylldes upp av hans kärlek. Men den tog slut.

Jag skriver dagligen till honom i mitt anteckningsblock. Fyller det med texter och ord. Ibland en mening ibland flera tusen! Ibland en dikt, ibland en novell. Brev till en svunnen kärlek. Jag förbannar mig själv, (hatar är ett så starkt ord), kärleken och minnet av kärleken. Förbannar att det senaste minnet av kärleken ligger på sjukhusintensiven och vårdas för svåra inre skador. Det sista vi såg av kärleken var hur ont den kan göra.

Och jag önskar honom såklart det bästa, men vetskapen om att jag inte kunde ge honom det bästa, det han förtjänar, det gör mig helt tom. Det gör mig tom och det gör mig ont att det behövde komma till detta för att jag ska inse att jag inte mått bra, att jag aldrig gett av hela mig, att jag har varit så otroligt självisk man någonsin kan vara i ett förhållande.

Men ibland tar herren outgrundliga vägar och just nu måste jag vandra vägen ensam för att hitta mig själv igen. Det har jag insett nu. Och det som inte dödar, gör en kanske inte alltid starkare men alltid visare. Och jag har lärt mig mycket, inte bara om kärlek och förhållanden de sista två månaderna, utan om mig själv, hur viktigt det är att ta hand om sig själv hela tiden, ha sitt eget liv, trots att man är i ett förhållande. Den läxan var värd att lära, trots smärtan och ibland är läxan svår och gör ont!

Åsikter
Postat av: Beffa

Du är så klok min vän!!

2011-04-18 @ 21:54:04
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: britten

ja vännen du är klok. . .Mycket klok. . .Vi har pratat mycket i helgen och du vet aTT jag går bredvid dig och stöttar dig till 110 . . .

2011-04-18 @ 23:29:24

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0