Det var då

Nu är det så att ibland försvinner saker utan att lämna spår
och alla fortsätter livet fast några men består

Och du vet lika väl som jag, Viola
att den lycka som existerade mellan  det oss som var är död
den kommer aldrig återuppstå
för det kommer aldrig att bli VI igen, vissa saker har bäst-före-datum
och vår kärlek hade det

Det finns inte längre några samtal kvar att ringa
och alla brev som aldrig skrevs blir för alltid oskrivna
det finns länder och platser som aldrig besöktes
men jag gråter inte längre för det, Viola

Det finns datum som aldrig blev ihågkommna
och ord som aldrig sades
planer som aldrig fullföljdes

Men jag är glad att jag överlever, Viola

Åsikter

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0